Do Twojej dyspozycji oddajemy 6 najnowocześniejszych w Polsce symulatorów pojazdów kolejowych, przeznaczonych do użytku komercyjnego i szkoleniowego.
Nasze symulatory są zlokalizowane w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni i Spale.
Wnętrze kabiny maszynisty dokładnie odwzorowuje kabinę symulowanego pojazdu kolejowego, zachowując najdrobniejsze szczegóły, odzwierciedlające warunki pracy maszynisty i dające poczucie przebywania w rzeczywistym pojeździe.
Symulator wyposażony jest w stanowisko instruktora, który nadzoruje ćwiczenia, np. wybiera trasę przejazdu, określa parametry prowadzonego pociągu, ustala zdarzenia nietypowe (np. wtargnięcie samochodu na przejazd kolejowy) i utrzymuje stały kontakt głosowy i wizualny za pomocą kamery z osobą ćwiczącą.
Symulator składa się z następujących modułów:
– w pełni odwzorowana kabina symulowanego pojazdu kolejowego
– platforma ruchoma o sześciu stopniach swobody (z wyjątkiem WM15)
– stanowisko instruktora przeprowadzającego szkolenie
– szafy komputerowe z urządzeniami z oprogramowaniem strukturalnym
– szafy komputerowe z urządzeniami baz danych tras i obiektów
– szafy zasilająco-sterownicze
– moduł do symulacji awarii i zdarzeń
– komputery tworzące i edytujące scenariusze realizowanych szkoleń
– symulatory: SM42 (6Dg) i WM15 posiadają układ projekcji 360°
Układ projekcyjny, w który wyposażony jest każdy z naszych symulatorów, zapewnia doskonały, zbliżony do rzeczywistego obraz widziany przez szyby kabiny maszynisty. W trakcie jazdy możemy wybrać porę dnia i roku oraz panujące warunki atmosferyczne (śnieg, deszcz, grad, mgła, gołoledź, utrudnienia w ruchu kolejowym wynikające z ograniczonej widoczności, zanieczyszczenia nawierzchni torów itp.).
W wirtualnym środowisku kolejowym można umieszczać „pociągi widma”, dla zainscenizowania wszystkich standardowych i niestandardowych sytuacji ruchowych, z którymi maszynista może mieć do czynienia w codziennej pracy.
Symulator daje możliwość zasymulowania wydarzeń takich jak np.:
– pożar na stacji,
– zamach terrorystyczny,
– rozerwanie pociągu,
– pęknięcia szyny,
– deformację toru.
Istnieje również możliwość:
– otwarcia, zamknięcia lub niedomknięcia rogatek,
– zaniku, spadku lub wzrostu napięcia w sieci trakcyjnej,
– kolizji z innym uczestnikiem ruchu (pojazdu, osoby, zwierzęcia),
– oraz wielu innych sytuacji występujących w pracy maszynisty.
Na symulatorze odzwierciedlona została praca pojazdu kolejowego i urządzeń znajdujących się w kabinie maszynisty np. monitora podglądu z kamer zewnętrznych pociągu.
Słyszymy także wszystkie odgłosy pracy pojazdu – dźwięki generowane przez podwozie oraz system hamowania, efekty akustyczne towarzyszące przejazdowi na zwrotnicach, łączeniach szyn, piłowania główek szyn, a nawet odgłosy innych pojazdów uczestniczących w ruchu.
Ponadto docierają do nas wszystkie dźwięki, które generuje otoczenie pociągu, takie jak sygnały dźwiękowe i alarmowe, urządzenia przytorowe i sygnały kolejowe, awarie, ruch uliczny, szum deszczu, grzmoty itp.