WE36 Impuls to normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny (skład
3-członowy), a SA-136 to normalnotorowy, trójczłonowy, niskopodłogowy
i jednoprzestrzenny spalinowy zespół trakcyjny
Symulator odzwierciedla prawdziwe wnętrze spalinowego zespołu trakcyjnego SA-136 produkcji Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding lub po zmianie pulpitu elektrycznego zespołu trakcyjnego WE36 Impuls produkcji Newag S.A.
Kabina maszynisty jest umieszczona na ruchomej platformie o sześciu stopniach swobody (6DOF), która umożliwia odtworzenie realnie występujących ruchów kabiny maszynisty we wszystkich płaszczyznach.
Odzwierciedlenie warunków pracy maszynisty umożliwia pełne odtworzenie kabiny maszynisty symulowanego pojazdu kolejowego, w symulatorze odwzorowane zostały realne odgłosy pojazdu kolejowego oraz jego otoczenia wraz z ruchem kabiny z maksymalnym podobieństwem do rzeczywistych.
Modułowa konstrukcja umożliwia dalszą rozbudowę symulatora.
Jedno stanowisko instruktora może obsługiwać wiele kabin symulatorów.
Oprogramowanie symulatora umożliwia generowanie różnego rodzaju usterek i awarii, które
mogą wystąpić w elektrycznym lub spalinowym zespole trakcyjnym.
Symulator zawiera:
platformę ruchomą o sześciu stopniach swobody 6DOF
szafę zasilająco-sterującą typu RACK z komputerami symulacyjnymi
stanowisko IOS do zarządzania symulatorem i obsługi scenariuszy szkoleniowych
oprogramowanie symulacyjne
układ wentylacji kabiny
stanowisko obserwacyjne z możliwością podglądu aktualnie prowadzonego szkolenia
system symulacji dźwięków i urządzeń radiołączności
układ projekcji oparty na najnowocześniejszych wielkoformatowych monitorach wysokiej rozdzielczości
system bezpieczeństwa pracy symulatora na platformie ruchomej
moduł komunikacji z osobą szkoloną symulujący pracę: Dyżurnego ruchu / Kierownika pociągu / Innego uczestnika ruchu kolejowego / Dyspozytora / Instruktora